ЮРИДИЧНІ КЛІНІКИ В МЕХАНІЗМІ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Оксана Шевчук, Ірина Юркевич

Анотація


У статті аналізуються положення нормативно – правових актів, що регламентують правовий статус юридичної клініки в механізмі дуальної освіти, а також проведено аналіз результатів педагогічного експерименту Також проаналізовано генезис наукових поглядів на роль юридичних клінік у системі юридичної освіти.. Досліджено сутність засобів забезпечення якісної дуальної освіти за допомогою юридичних клінік.

Автор приходить до висновку, що клінічна юридична освіта в рамках дуальної, може надавати позитивний вплив на якість освіти в юридичних вузах в цілому. Робота з реальними людьми і обговорення реальних проблем часто підсилює інтерес студентів до правових питань, сприяючи їх більшої активності в навчанні. Спроби вирішити реальні проблеми допомагають студентам навчитися критичного мислення. Клінічна юридична освіта також може забезпечити отримання студентами практичного досвіду завдяки співпраці вузу із стейкхолдерами. Система «практики», прийнята в даний час в країнах Центральної та Східної Європи, надає студентам можливість стажування на базах практики під час навчання. Це дозволить студентам подумати про те, в якій сфері вони будуть працювати в майбутньому - або навіть про те, чи хочуть вони взагалі бути юристами - на тій стадії свого навчання, яка дозволяє відповідним чином змінити зміст навчального процесу. А також можливість побачити свої сильні і слабкі сторони ще до закінчення вузу. Це, в свою чергу, дозволяє їм разом з викладачами покращити рівень знань.


Ключові слова


юридичні клініки, безоплатна правова допомога, соціально незахищені верстви населення, дуальна освіта

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Clarence J. Dias, Research on Legal Services and Poverty: Its Relevance to the Design of Legal Services Programs in Developing Countries, 1975 WASH. U. L. Q. 147 (2017). URL: https://openscholarship.wustl.edu/law_ lawreview/vol1975/iss1/11 (дата звернення 02.06.2021).

Sood S. Convergence in the Practice of Legal Aid to Improve Access to Justice. Asian Journal of Legal Education. 2019;6(1-2):18-28. URL: (дата звернення 02.06.2021).

Baxi, Upendra. Legal Assistance to the Poor: A Critique of the Expert Committee Report. Economic and Political Weekly, vol. 10, no. 27, 1975, pp. 1005–1013. JSTOR. URL: www.jstor.org/stable/4537237. Accessed 13 June 2021. (дата звернення 13.06.2021).

Barendrecht, J. M. (2011). Legal aid, accessible courts or legal information? Three access to justice strategies compared. Global Jurist, 11(1), 1-26. URL: http://www.bepress.com/gj/vol11/iss1/art6/ (дата звернення 02.06.2021).

Batlan, F. (2015) Women and Justice for the Poor: A History of Legal Aid, 1863-1945. Studies in Legal History Series. New York: Cambridge University Press.

Moppett, Samantha A. and Vinson, Kathleen Elliott, Closing the Legal Aid Gap One Research Question at a Time (2017). HLRe, Vol. 18, p.15, Suffolk University Law School Research Paper No. 17-11, URL: https://ssrn.com/abstract=3008767 (дата звернення 02.06.2021).

Mossman, Mary Jane, Karen Schucher, and Claudia Schmeing. Comparing and Understanding Legal Aid Priorities: A Paper Prepared for Legal Aid Ontario. Windsor Review of Legal and Social Issues 29 (2010): 149-226.

Ellina Panasenko. Рedagogical experiment: formation and development in postwar period. ISSUE №3 (2016) P. 5 – 17.

Kremen, V. H. (2008).Entsyklopediya osvity[Education Encyclopaedia]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Spirin, O. M., & Kolos, K. R. (2011). Pedagogical experiment object for teachers information competency through distance education. Information Technologies and Learning Tools, 25(5). URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.555 (дата звернення 02.06.2021).