ҐЕНЕЗА ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ПЕРІОДУ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
Ключові слова:
державна політика, освітня галузь, державна політики в галузі освіти, ґенеза державної політики в галузі освіти, періодизація державної політики в галузі освіти, законодавство в галузі освітиАнотація
У статті характеризуються особливості здійснення державної політики в галузі освіти в Україні періоду незалежності (1991˗2020 рр.) та її співвідношення з галуззю законодавства; визначається періодизація державної освітньої політики в Україні; аналізуються основні напрями здійснення освітньої політики на різних етапах розвитку держави. Державна політика у галузі освіти розглядається як сукупності теоретичних ідей, цілей, завдань і практичних заходів спрямованих на розвиток освіти та забезпечення стабільного курсу уряду й підпорядкованих йому установ на поліпшення добробуту людей, виховання свідомих громадян, забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету і конкурентоспроможності країни на міжнародній арені.
Завантажити
Посилання
Красняков Є. Освітня політика як інструмент впливу держави на систему освіти. Шлях освіти. 2006. № 4. C. 11–13.
Прокопенко Л. Державна освітня політика:
історико-теоретичний аспект. ULR: http://www.dridu.dp.ua/vidavnictvo/2009 2009-02(2)/Prokopenko.pdf (дата звернення: 02.09.2021).
Корсак К. Освіта, суспільство, людина в ХХІ столітті: інтегрально-філософський аналіз. Київ; Ніжин, 2004. 218 с.
Філіпова В. Д. Законодавство як чинник державної політики в галузі освіти України: нормативноправовий аспект. Державне управління: інвестиції: практика та досвід. 2013. № 10. С. 155˗158. ULR: http://www.investplan.com.ua/pdf/10_2013/37.pdf (дата звернення: 03.09.2021).
Конституція України: редакція від 22.02.2014 р. № 254к/96-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. ст. 141. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80/paran2033#n2033 (дата звернення: 02.09.2021).
Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ: Педагогічна думка, 2016. 448 с.
Антологія текстів з реформування освіти в Україні: програми, концепції, проекти (1991–2017): хрестоматія / НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського / за ред. : О. В.Сухомлинської, Л. Д. Березівської. Вінниця : ТОВ «ТВОРИ», 2019. 526 с.
Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. №1392. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/28030/ (дата звернення: 06.09.2021).
Про затвердження Національної рамки кваліфікацій. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#Text (дата звернення: 06.09.2021).
Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 р. Указ Президента України від 5.06.2013 р. № 344/2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text (дата звернення: 07.09.2021).
Про затвердження Державного стандарту початкової освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 87. ULR: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (дата звернення: 07.09.2021).