Правове регулювання забезпечення прав дітей-інвалідів в Україні
Ключові слова:
дитина-інвалід, дитина з обмеженими можливостями, інклюзивна освіта, дитина з особливими освітніми потребамиАнотація
Охарактеризовано правове регулюванню забезпечення прав дітей з обмеженими можливостями в
Україні. Проаналізовано міжнародний правовий статус дитини та статус інваліда. Розглянуто характерні ознаки, за якими людина з обмеженими можливостями може вважатися інвалідом. Зазначено, що враховуючи те, що інвалідність має кілька критеріїв – соціальний, медичний та юридичний, в статті особливу увагу приділено саме юридичному, який базується на конституційній рівності прав та неприпустимості дискримінації за ознакою інвалідності. Обґрунтовано, що запровадження інклюзивної форми освіти в навчальних закладах має забезпечити повноцінну реалізацію права дітей з обмеженими можливостями на здобуття освіти
Завантажити
Посилання
Конвенція про права дитини [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/995_021.
Конвенція про права осіб з інвалідністю (Конвенція про права інвалідів) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_g71.
Про освіту : Закон України, прийнятий 05.09.2017 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні : Закон в редакції від 26.10.2017 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/875-12/page2.
Лист МОН України № 1/9-280 від 05.06.2015 р. «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році».
Лист МОН України № 1/9-414 від 13.08.2014 р. «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»